«Свобода об’єктива»: Олександр Ляпін про об’єднання «Погляд», київську фотографію 1980–1990-х років і свою творчість

Інтервʼю з Олександром Ляпіним — художником, журналістом, куратором та дослідником фотографії

Борис Михайлов: «В Харкові тоді народилася школа філософії фотографії»

Борис Михайлов: «В Харкові тоді народилася школа філософії фотографії»

Напередодні відкриття виставки «Українські Мрійники. Харківська школа фотографії» в Музеї сучасного мистецтва «Kunstmuseum Wolfsburg» у Вольсфбурзі, Німеччина, Борис Михайлов ділиться своїми думками про феномен харківської фотографічної спільноти.

«Виставка цікава, місцями — до кумедного»: реконструкція історії виставок «Ф-87»/«Ф-88»

«Виставка цікава, місцями — до кумедного»: реконструкція історії виставок «Ф-87»/«Ф-88»

Виставки «Ф-87» / «Ф-88» у Палаці студентів ХПІ вважаються одними з реперних точок в історії Харківської школи фотографії, попри те, що досі існували у формі розрізнених згадок…

Олександр Чекменьов: “Фотографія — мій спосіб боротьби”

Олександр Чекменьов: “Фотографія — мій спосіб боротьби”

Бесіда з Олександром Чекменьовим про його проект “Кияни”, що був розпочатий у перший місяць російського вторгнення, його звʼязок з попередньою практикою та роздуми стосовно ролі фотографії у чинній ситуації в країні.

Евгений Павлов: Со временем привыкаешь к тому, что в фотографии материал тоже имеет свою волю

Евгений Павлов: Со временем привыкаешь к тому, что в фотографии материал тоже имеет свою волю

Інтерв’ю Надії Бернар-Ковальчук з одним із засновників гурпи “Время”, фотографом Євгенієм Павловим про його проекти, про межу між фотографом та художником, та стосунки автора з самим медіумом фотографії.

Родченко: естетика як політика

Родченко: естетика як політика

В своїх роботах Родченко наполягав на формальних інноваціях, таких як незвичний ракурс та серійність зйомки, що мали трансформувати усталений спосіб сприйняття світу та привести до революції бачення.

Від соцреалізму до зірок: еквіденсити та колажі Олега Мальованого

Від соцреалізму до зірок: еквіденсити та колажі Олега Мальованого

Найбільшого визнання, яке досягло рівня справжньої слави у 1970-х роках, Олег Мальований отримав як фотохудожник, яскравий образ якого він активно культивує, стаючи взірцем для багатьох фотографів міста, що прагнуть втілити себе в фотографії-як-мистецтві.

Урбаністична опера Бориса Михайлова

Урбаністична опера Бориса Михайлова

Михайлов зареєстрував цей «нульовий стан» нового суспільства, що з’являлося на руїнах попередньої політичної та культурної формації, у своїй найбільш контроверсійній серії фотографій «Історія хвороби»

Роман Пятковка: польові дослідження “комунального” тіла

Роман Пятковка: польові дослідження “комунального” тіла

В ранніх роботах Романа присутня певна “приглушеність” реальності: моделі підкреслено ізольовані від зовнішньої дійсності та злиті зі своїм комунальним коконом, який сприймався як єдиний прихисток, вільний від контролю системи.

Миша Педан: Все страхи в конце Советского Союза были связаны с тем, что непонятно откуда идет опасность

Миша Педан: Все страхи в конце Советского Союза были связаны с тем, что непонятно откуда идет опасность

Миша Педан рассказывает о структуре фотографической среды Харькова 1970-х и 1980-х, смене художественной и эстетической парадигм и о специфике кураторский деятельности в Советском Союзе периода перестройки.

Колажний паноптикум Сергія Солонського

Колажний паноптикум Сергія Солонського

Як більшість харків’ян, Солонський має особистий “авторський міф”: так, безумовно впливовим фактом його біографії стала спадковість ремесла, адже фотографією ще від кінця 19 сторіччя займався дід майстра, до лабораторії якого Сергій мав доступ.

Фотографічні тропи Юрія Рупіна

Фотографічні тропи Юрія Рупіна

В умовах, коли фотографічна практика існувала лише у двох модусах – аматорському, сконцентрованому на технічній якості, що заохочувався державою шляхом створення мережі фотоклубів, та репортажному, професійному, скерованому ідеологічним державним замовленням – Рупін та члени групи «Время» шукають шляхи переосмислення фотографії як тієї, що має характер мистецтва

Підписуйтесь на новини від MOKSOP!

You cannot copy content of this page